Kolejna, po Magdalenie Środzie, Złotousta na lewicy

Chodzi mianowicie o panią Marzenę Chińcz, która spłodziła ciekawy wpis an temat związków partnerskich. Można go przeczytać tu: Mam gdzieś kołtuński… 

Warto wyjaśnić, że autorka na wstępie swojej wypowidzi napisała tak: „Miałam się za wyważoną, spokojną i merytoryczną osobę. Wojujący feminizm tak jak wszystkie skrajności był mi daleki. Ale jak tu nie być walczącą feministką, kiedy przysłowiowy nóż w kieszeni sam się otwiera na prawicową demagogię,”. Tymczasem na swoim blogu określa się jako socliberałką, feministka oraz wydawcą i redaktorką naczelna magazynu Femka. Szkoda, że na bloga weszłam dopiero po przeczytaniu tekstu, bo bym sobie darowała. Nie jest co prawda najgorszy, bo traktuje o związkach partnerskich i oczywistej reakcji środowiska PiS na tę kwestię, ale…

Niby wszystko ok, za związkami partnerskimi, o ile to są związki osób tej samej płci, jestem i ja, nie lubię prawicowego, radiomaryjnego klimatu, nie jestem zdania, że jedyny prawdziwy model czegokolwiek (także rodziny) to model katolicki, ale tymi dwoma zdaniami ośmieszyła się pani niewojująca feministka do cna: „Nie słyszałam tez, że konstytucyjny model rodziny to katolicki model rodziny. Choć zapewne tłumaczy to w jakiś sposób patologie polskich rodzin. ”

Jak zamierza walczyć o normalność, skoro z tej wypowiedzi bije nienormalność i jakieś durne, tępe jak moherowe, uprzedzenia? Każdy normalny człowiek wie, że patologiczne sytuacje nie zależą od wyznania, mogą się zdarzyć i katolikom, i żydom, i ateistom, i protestantom. Na każdy przykład patologii w katolickiej rodzinie – sztandarowym będzie  Madzia Waśniewska – ja znajdę przynajmniej jeden przykład patologii w nie-rodzinie albo w niekatolickiej rodzinie – choćby rodzice Szymona wyłowionego w Cieszynie (konkubinat to nie jest typowy katolicki model rodziny, a jakimś cudem dość często się słyszy o konkubentach matki, którzy pobili dziecko… Jak to Pani wytłumaczy, Pani Marzeno?).

Czy naprawdę na tym musi polegać lewica? Żeby robić wszystko na odwrót, niż prawica, nawet jeśli jest to równie durne? Prawica hołubi katolicyzm, to Marzena Chińcz zasugeruje, że katolicyzm jest przyczyną wszelkich patologicznych sytuacji w polskich rodzinach! Prawica jest przeciwko adopcji dzieci przez pary homoseksualne, to Środa napisze, że krzywdę dzieciom wyrządzić mogą tylko heteroseksualiści!

Zdrowego rozsądku to już w narodzie nie ma?

Ten wpis został opublikowany w kategorii publicystyka i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

